Friday, April 11, 2008

Maka hatta, Hang Tuah pon bertitah bertanya si Lee Poh,

Hang Tuah, " Eh ! Aku dengar lok nih Kelateh panah sungguh
deh ! Pokok, grumput mati kheging belakoh ! "

Lee Poh, " Yeah lah ! Pasal itu apana kesan Al Maanila !"

Lee Poh, " Atau, kesan Al Fido Dido ? "

Lee Poh, " Atau, kesan Al Fatimah binti Ramlah "

Lee Poh, " Atau, kesan Al Nana? Ali Baba ? Lina Ong ?"

Hang Tuah -_-"

Lee Poh, " Cekap cakap ! Apakah jawapan muktamat anda ?"

Hang Tuah, " Boo.. bolehkah saya gunakan talian hayat ?"

Lee Poh, " Sudah tentu boleh, talian hayang dibawakan khas
untuk anda oleh Ericsson T 28, nipis macam tuala wanita !"

Hang Tuah, " Teee... terima kasih ! "

Lee Poh, " Siapa anda hendak menelefon ? "

Hang Tuah, " Abang saya, James Bondalinggam ! "

Lee Poh, " Ok ! Silakan tunggu... aku paseh speaker phone deh!"

Hang Tuah, " Terima kasih.... "

T 28 mia speaker phone, " Nombor yang anda dial, tiada dalam
perkhidmatan kami , The Number That You Have Dialed, is not
in Service "

Hang Tuah, " Apacek ?? Kenapa boleh jadi begini ? "

Lee Poh, " Oh maafkan kami, nampaknya nombor tersebut
tidak aktif, jadi, berbalik kepada studio, apakah jawapan
muktamad anda.... "

Hang Tuah, " Eh ! Tapi saya belum dapat bercakap dengan
james lagi, macam mana ada jawapan ?"

Lee Poh, " Itu anda punya masalah, bukan saya punya masalah."

Hang Tuah terus 2 legs in the sky....

Hang Tuah semakin cemas dibuat si Lee Poh dengan nadanya
yang serba memaksa dan menghantui jiwanya yang lemah.

Jiwanya yang memang lemah lembut nampaknya tidak dapat
bertahan lama jika diteruskan pergodaan oleh Lee Poh.

Lee Poh, " Hmmm... janganlah begitu !! "

Hang Tuah, " Eh ! cepatlah !!"

Lee Poh, " Taknak ! Orang ni perempuan lah !"

Hang Tuah, " Apa taknak taknak ? Nak kena tampar ni
ke ?"

Lee Poh, " Aku Taknak Merokok ! Kerana ianya
membahayakan kesihatan dan mungkin menyebabkan
barah payu dara. "

Hang Tuah, " PFORBABOH ??? "

Akan bersambung lagi entah bila....

No comments: